İzmir Fuarı'nda Yaratıcı Fikirler Yarıştı
93. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda düzenlenen Ideathon'da, İzmir'in kültürel miras alanlarındaki yangın riskini azaltmaya yönelik bir proje birinci oldu.
93. İzmir Enternasyonal Fuarı, İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin yürüttüğü Create in İzmir Projesi kapsamında, İzmir İnovasyon ve Teknoloji AŞ ortaklığıyla düzenlenen Yaratıcı Kent Teknolojileri temalı Ideathon etkinliğine ev sahipliği yaptı. Etkinlikte yer alan 13 grup, İzmir’in geleceği için yaratıcı çözümler üretti. Birinciliği, kültürel miras alanlarında yangın riskini azaltmaya yönelik geliştirdikleri “Yangın risk analizi: Veriye dayalı güvenlik projesi” ile Urbanverse isimli grup elde etti.
Yaratıcı Kent Teknolojileri temalı Ideathon için sunumlar, 93. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda İzmir İnovasyon ve Teknoloji AŞ standında yapıldı. Ideathon, kent teknolojilerine odaklanarak İzmir’in kentsel gelişimine katkı sağlayacak yenilikçi projeler ortaya çıkardı. Etkinlik boyunca deneyimli mentörlerle birebir çalışma imkanı sağlanarak katılımcıların projelerine rehberlik edildi. Ayrıca katılımcılar, yenilikçi projeler geliştirip farklı bakış açılarıyla iş birliği yapma şansını da elde etti. Tüm bu süreç, geniş bir network kurma fırsatı sağlayarak katılımcıların kariyerlerinde ve projelerinde yeni adımlar atmaları için önemli bir ortam oluşturdu.
Staj olanağı
Etkinlik sonunda, birinci olan Urbanverse Grubu'na, İZFAŞ tarafından 30 bin TL değerinde hediye çeki ödülü verildi. Ayrıca, ilk 3'e giren gruplara İzmir İnovasyon ve Teknoloji AŞ tarafından mentörlük desteği ve öğrencilere staj fırsatı sağlanacağı duyuruldu. Bu destek, projelerin daha da geliştirilmesi ve kent teknolojilerine yönelik yenilikçi çözümlerin hayata geçirilmesi adına önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
Create in İzmir Projesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından EGİAD, İzmir Vakfı ve İZKA ortaklığıyla hayata geçirildi. Proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti'nin mali desteğiyle, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında yürütülüyor.
İzmir Enternasyonal Fuarı neden yapılır?
Ticaret hacmini artırmak amacıyla Türkiye Cumhuriyeti pazarına giriş yapacak olan lansman ürünlerinin 92 yıldır aralıksız olarak halka tanıtıldığı İzmir Enternasyonal Fuarı; her yıl 1 milyona yaklaşan ziyaretçisi, 300’ü aşkın katılımcısı ve fuar boyunca düzenlenen konserleri, sergileri, söyleşileri, sinema gösterimleri, yarışmaları, tiyatro oyunları ile şehirde festival havası yaratarak kültürel ve ticari etkileşimi arttıran dünyadaki en önemli platformlardan biridir.